Mario Kart Wii - Vev

Mario Kart Wii

Un article de Vev.

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Pseudo avec étoile(s)

Lors des parties online, votre pseudo sera suivi d'une, de deux ou de trois étoiles si vous avez réussi à terminer chaque Grand Prix avec un rang égal à une, deux ou trois étoiles. Les coupes Coupe Etoile

Remporter un trophée dans la coupe Champignon et la coupe Fleur.

Coupe Spéciale

Remporter un trophée dans la coupe Etoile.

Coupe Feuille

Remporter un trophée dans la coupe Carapace et la coupe Banane.

Coupe Eclair

Remporter un trophée dans la coupe Feuille.

Coupe Miroir

Remporter toutes les coupes en 150 cc avec le trophée or. Générique et crédits

Remporter les quatre coupes d'une série. Départ turbo

Appuyez et maintenez l'accélérateur dès la fin du deuxième feu lors du compte à rebours. Bonus divers Faire un Grand Prix en 50 cc avec les motos

Remporter un trophée dans toutes les coupes en 50 cc.

Faire un Grand Prix en 100 cc avec les karts

Remporter un trophée dans toutes les coupes en 100 cc.

Générique et crédits

Remporter les quatre coupes d'une série.

Ecran titre alternatif

Remporter le trophée or pour chaque coupe afin de débloquer deux écrans titres et une nouvelle photo de fin.

Mii (tenue A)

Remporter le trophée or de la coupe Spéciale en 100 cc.

Mii (tenue B)

Débloquer les 32 super fantômes des développeurs en mode Contre-la-montre.

Mode Miroir

Remporter toutes les coupes en 150 cc avec le trophée or. Les personnages Bébé Daisy

Obtenir au moins une étoile dans toutes les coupes inédites en 50 cc.

Bébé Luigi

Débloquer 8 super fantômes des développeurs en mode Contre-la-montre.

Birdo

Faire 16 courses différentes en Contre-la-montre ou remporter 250 matches Wi-Fi.

Bowser Jr.

Obtenir au moins une étoile dans toutes les coupes rétro en 100 cc.

Bowser Squelette

Obtenir au moins une étoile dans toutes les coupes inédites en 150 cc.

Daisy

Remporter le trophée or de la coupe Spéciale en 150 cc.

Diddy Kong

Remporter le trophée or de la coupe Eclair en 50 cc.

Funky Kong

Débloquer 4 super fantôme des développeurs en mode Contre-la-montre.

Harmonie

Avoir une sauvegarde de Super Mario Galaxy sur sa Wii et faire quelques championnats. Ou obtenir une étoile sur toutes les coupes rétro en mode Miroir.

Mii (tenue A)

Remporter le trophée or de la coupe Spéciale en 100 cc.

Mii (tenue B)

Débloquer les 32 super fantômes des développeurs en mode Contre-la-montre.

Roi Boo

Remporter le trophée or de la coupe Etoile en 50 cc.

Skelerex

Remporter le trophée or de la coupe Feuille en 100 cc.

Toadette

Jouer en mode Contre-la-montre sur les 32 courses du jeu. Ou remporter 1000 matches Wi-Fi. Les karts Blue Falcon

Remporter le trophée or de la coupe Eclair en mode Miroir.

Bolide Stellaire

Obtenir une étoile dans toutes les coupes rétro en 150 cc.

Carosse Royal

Remporter le trophée or de la coupe Feuille en 150 cc.

Cheepmobile

Obtenir une étoile dans toutes les coupes rétro en 50 cc.

Intrépide II

Débloquer 24 super fantômes des développeurs en mode Contre-la-montre.

Kart Piranha

Remporter le trophée or de la coupe Spéciale en 50 cc.

Mini-monstre

Débloquer 1 super fantôme des développeurs en mode Contre-la-montre.

Super Bloups

Remporter le trophée or de la coupe Feuille en 50 cc.

Turbo Flash

Remporter le trophée or de la coupe Eclair en 150 cc. Les motos Coin-coin

Remporter le trophée or de la coupe Etoile en 150 cc.

Cyclo Vroum

Remporter le trophée or de la coupe Eclair en 100 cc.

Dauphine

Remporter le trophée or de la coupe Etoile en mode Miroir.

Jet Capsule

Remporter le trophée or de la coupe Feuille en mode Miroir.

Kamekroiseur

Faire 8 courses différentes en mode Contre-la-montre.

Nitrocyclette

Obtenir une étoile dans toutes les coupes inédites en 100 cc.

Propulsor

Remporter le trophée or de la coupe Spéciale en mode Miroir.

Scout Comète

Remporter le trophée or de la coupe Etoile en 100 cc.

Torpille

Débloquer 12 super fantômes des développeurs en mode Contre-la-montre. Boost après une chute

Après une chute dans le vide ou dans l'eau, appuyez sur l'accélérateur au moment précis où votre véhicule retouche la piste. Echapper au POW

Pour éviter de subir la secousse infligée par le POW lancé par un adversaire, faites un mouvement de la Wiimote comme si vous vouliez réaliser une acrobatie (horizontalement et de bas en haut) au tout dernier moment. Volant doré

Pour avoir le symbole du volant doré à côté de votre nom lors des parties online, vous devez utiliser un maximum le volant dans tous les modes de jeu. Débloquer les super fantômes

Les super fantômes des développeurs se distinguent des autres par une note de musique incluse dans leur pseudo. Pour les débloquer, vous devez battre les fantômes précédents en obtenant un temps minimum pour chaque course. Voici la liste des temps à effectuer. Les dixièmes (et centièmes) de seconde ne sont donnés qu'à titre indicatif, et il se peut que vous parveniez à débloquer le super fantôme avec quelques dixièmes d'écart.

Coupe Champignon

Circuit Luigi - 01:24.411 Prairie Meuh Meuh - 01:33.571 Gorge Champignon - 02:05.494 Usine Toad - 02:12.784

Coupe Fleur

Circuit Mario - 01:39.183 Supermarché Coco - 02:24.788 Pic DK - 02:24.725 Mine Wario - 02:14.932

Coupe Etoile

Circuit Daisy - 01:48.791 Cap Koopa - 02:54.897 Bois Vermeil - 02:50.229 Volcan Grondant - 02:19.524

Coupe Spéciale

Ruines Sec Sec - 02:21.681 Route Clair de Lune - 02:07.016 Château de Bowser - 02:55.017 Route Arc-en-ciel - 02:59.293

Coupe Carapace

GCN Plage Peach - 01:30.698 DS Cascades Yoshi - 01:12.901 SNES Vallée Fantôme 2 - 01:03.752 N64 Autodrome Mario - 02:07.915

Coupe Banane

N64 Royaume Sorbet - 02:37.784 GBA Plage Maskass - 01:39.255 DS Quartier Delfino - 02:33.107 GCN Stade Waluigi - 02:24.645

Coupe Feuille

DS Désert du Soleil - 02:01.141 GBA Château de Bowser 3 - 02:50.637 N64 Jungle DK - 02:49.028 GCN Circuit Mario - 01:55.267

Coupe Eclair

SNES Circuit Mario 3 - 01:34.828 DS Jardin Peach - 02:29.006 GCN Montagne DK - 02:50.248 N64 Château de Bowser - 03:06.723 Changer son Mii de catégorie

Si vous voulez pouvoir changer de catégorie de véhicules avec votre Mii (léger, moyen, lourd), allez dans la chaîne Mii et modifiez le poids de votre avatar.


Personnages à débloquer

   *
     Baby Daisy : Obtenez 1 étoile dans toutes les 50cc Wii-Cups
   *
     Baby Luigi : Débloquer 8 «  Expert Staff Ghost Data » en Time Trial
   *
     Birdo : Jouez en Time Trial sur 16 courses différentes
   *
     Bowser Jr. : Obtenez 1 étoile dans toutes les 100cc Retro-Cups
   *
     Daisy : Gagnez la 150cc Special Cup
   *
     Diddy Kong : Terminez toutes les 50cc Cups
   *
     Dry Bones : Gagnez la 100cc Leaf Cup
   *
     Dry Bowser : Obtenez 1 étoile dans toutes les 150cc Wii-Cups
   *
     Funky Kong : Débloquez 4 «  Expert Staff Ghost Data » en Time Trial
   *
     King Boo : Gagnez la 50cc Star Cup
   *
     Mii : Gagnez la 100cc Special Cup
   *
     Rosalina : Si vous avez une sauvegarde de Super Mario Galaxy, elle sera débloquée après avoir obtenu quelques Gps
   *
     Toadette : Jouez en mode Time Trial sur 32 courses différentes


Courses à débloquer

   *
     Leaf Cup : Terminez en 3ème position minimum dans la Banana Cup
   *
     Lightning Cup : Terminez en 3ème position minimum dans la Leaf Cup
   *
     Star Cup : Terminez en 3ème position minimum dans la Flower Cup
   *
     Special Cup : Terminez en 3ème position minimum dans la Star Cup


Débloquer le Mode Mirroir

Gagnez toutes les Coupes en 150cc


Motos à débloquer

Après avoir accompli les tâches suivantes, il faudra parfois recharger votre partie pour que les motos débloquées soient sélectionnables

   *
     Bubble Bike (petite moto) : Gagnez la Leaf Cup en Mode Mirroir
   *
     Dolphin Dasher (moto moyenne) : Gagnez la Star Cup en Mode Mirroir
   *
     Magikruiser (petite moto) : Jouez en mode Time Trial sur 8 courses différentes
   *
     Nitrocycle (moto moyenne) : Obtenez au moins un Rang d'au moins 1 étoile pour tous les 100cc Wii Grand Prix Cups
   *
     Phantom (grosse moto) : Gagnez la Special Cup en Mode Mirroir
   *
     Quacker (petite moto) : Gagnez la 150cc Star Cup
   *
     Rapide (moto moyenne) : Gagnez la 100cc Lightning Cup
   *
     Torpedo (grosse moto) : Débloquez 12 «  Expert Staff Ghost Data » en Time Trial
   *
     Twinkle Star (grosse moto) : Gagnez la 100cc Star Cup


Karts à débloquer

Après avoir accompli les tâches suivantes, il faudra parfois recharger votre partie pour que les karts débloqués soient sélectionnables

   *
     Aero Glider (gros kart) : Obtenez un Rang d'au moins 1 étoile pour tous les 150cc Retro Grand Prix Cups
   *
     Blue Falcon (petit kart) : Gagnez la Lightning Cup en Mode Mirroir
   *
     Cheep Charger (petit kart) : Obtenez un Rang d'au moins 1 étoile pour tous les 50cc Retro Grand Prix Cups
   *
     Dragonetti (gros kart) : Gagnez la 150cc Lightning Cup
   *
     Piranha Prowler (gros kart) : Gagnez la 50cc Special Cup
   *
     Rally Romper (petit kart) : Débloquez 1 «  Expert Staff Ghost Data » en Time Trial
   *
     Royal Racer (kart moyen) : Gagnez la 150cc Leaf Cup
   *
     turbo Blooper (kart moyen) : Gagnez la 50cc Leaf Cup


Boost de vitesse après un hors piste

Au moment au vous êtes replacé sur la piste, appuyez sur 2 pile lorsque vous retouchez le sol pour obtenir un boost temporaire.


Démarrage rapide

Au décompte du départ, attendez que le 2 disparaisse puis maintenez la touche 2 enfoncée jusqu'à la fin du décompte pour démarrer rapidement


Pseudo avec étoile(s)

Lors des parties online, votre pseudo sera suivi d'une, de deux ou de trois étoiles si vous avez réussi à terminer chaque Grand Prix avec un rang égal à une, deux ou trois étoiles. Les coupes Coupe Etoile

Remporter un trophée dans la coupe Champignon et la coupe Fleur.

Coupe Spéciale

Remporter un trophée dans la coupe Etoile.

Coupe Feuille

Remporter un trophée dans la coupe Carapace et la coupe Banane.

Coupe Eclair

Remporter un trophée dans la coupe Feuille.

Coupe Miroir

Remporter toutes les coupes en 150 cc avec le trophée or. Générique et crédits

Remporter les quatre coupes d'une série. Départ turbo

Appuyez et maintenez l'accélérateur dès la fin du deuxième feu lors du compte à rebours. Bonus divers Faire un Grand Prix en 50 cc avec les motos

Remporter un trophée dans toutes les coupes en 50 cc.

Faire un Grand Prix en 100 cc avec les karts

Remporter un trophée dans toutes les coupes en 100 cc.

Générique et crédits

Remporter les quatre coupes d'une série.

Ecran titre alternatif

Remporter le trophée or pour chaque coupe afin de débloquer deux écrans titres et une nouvelle photo de fin.

Mii (tenue A)

Remporter le trophée or de la coupe Spéciale en 100 cc.

Mii (tenue B)

Débloquer les 32 super fantômes des développeurs en mode Contre-la-montre.

Mode Miroir

Remporter toutes les coupes en 150 cc avec le trophée or. Les personnages Bébé Daisy

Obtenir au moins une étoile dans toutes les coupes inédites en 50 cc.

Bébé Luigi

Débloquer 8 super fantômes des développeurs en mode Contre-la-montre.

Birdo

Faire 16 courses différentes en Contre-la-montre ou remporter 250 matches Wi-Fi.

Bowser Jr.

Obtenir au moins une étoile dans toutes les coupes rétro en 100 cc.

Bowser Squelette

Obtenir au moins une étoile dans toutes les coupes inédites en 150 cc.

Daisy

Remporter le trophée or de la coupe Spéciale en 150 cc.

Diddy Kong

Remporter le trophée or de la coupe Eclair en 50 cc.

Funky Kong

Débloquer 4 super fantôme des développeurs en mode Contre-la-montre.

Harmonie

Avoir une sauvegarde de Super Mario Galaxy sur sa Wii et faire quelques championnats. Ou obtenir une étoile sur toutes les coupes rétro en mode Miroir.

Mii (tenue A)

Remporter le trophée or de la coupe Spéciale en 100 cc.

Mii (tenue B)

Débloquer les 32 super fantômes des développeurs en mode Contre-la-montre.

Roi Boo

Remporter le trophée or de la coupe Etoile en 50 cc.

Skelerex

Remporter le trophée or de la coupe Feuille en 100 cc.

Toadette

Jouer en mode Contre-la-montre sur les 32 courses du jeu. Ou remporter 1000 matches Wi-Fi. Les karts Blue Falcon

Remporter le trophée or de la coupe Eclair en mode Miroir.

Bolide Stellaire

Obtenir une étoile dans toutes les coupes rétro en 150 cc.

Carosse Royal

Remporter le trophée or de la coupe Feuille en 150 cc.

Cheepmobile

Obtenir une étoile dans toutes les coupes rétro en 50 cc.

Intrépide II

Débloquer 24 super fantômes des développeurs en mode Contre-la-montre.

Kart Piranha

Remporter le trophée or de la coupe Spéciale en 50 cc.

Mini-monstre

Débloquer 1 super fantôme des développeurs en mode Contre-la-montre.

Super Bloups

Remporter le trophée or de la coupe Feuille en 50 cc.

Turbo Flash

Remporter le trophée or de la coupe Eclair en 150 cc. Les motos Coin-coin

Remporter le trophée or de la coupe Etoile en 150 cc.

Cyclo Vroum

Remporter le trophée or de la coupe Eclair en 100 cc.

Dauphine

Remporter le trophée or de la coupe Etoile en mode Miroir.

Jet Capsule

Remporter le trophée or de la coupe Feuille en mode Miroir.

Kamekroiseur

Faire 8 courses différentes en mode Contre-la-montre.

Nitrocyclette

Obtenir une étoile dans toutes les coupes inédites en 100 cc.

Propulsor

Remporter le trophée or de la coupe Spéciale en mode Miroir.

Scout Comète

Remporter le trophée or de la coupe Etoile en 100 cc.

Torpille

Débloquer 12 super fantômes des développeurs en mode Contre-la-montre. Boost après une chute

Après une chute dans le vide ou dans l'eau, appuyez sur l'accélérateur au moment précis où votre véhicule retouche la piste. Echapper au POW

Pour éviter de subir la secousse infligée par le POW lancé par un adversaire, faites un mouvement de la Wiimote comme si vous vouliez réaliser une acrobatie (horizontalement et de bas en haut) au tout dernier moment. Volant doré

Pour avoir le symbole du volant doré à côté de votre nom lors des parties online, vous devez utiliser un maximum le volant dans tous les modes de jeu. Débloquer les super fantômes

Les super fantômes des développeurs se distinguent des autres par une note de musique incluse dans leur pseudo. Pour les débloquer, vous devez battre les fantômes précédents en obtenant un temps minimum pour chaque course. Voici la liste des temps à effectuer. Les dixièmes (et centièmes) de seconde ne sont donnés qu'à titre indicatif, et il se peut que vous parveniez à débloquer le super fantôme avec quelques dixièmes d'écart.

Coupe Champignon

Circuit Luigi - 01:24.411 Prairie Meuh Meuh - 01:33.571 Gorge Champignon - 02:05.494 Usine Toad - 02:12.784

Coupe Fleur

Circuit Mario - 01:39.183 Supermarché Coco - 02:24.788 Pic DK - 02:24.725 Mine Wario - 02:14.932

Coupe Etoile

Circuit Daisy - 01:48.791 Cap Koopa - 02:54.897 Bois Vermeil - 02:50.229 Volcan Grondant - 02:19.524

Coupe Spéciale

Ruines Sec Sec - 02:21.681 Route Clair de Lune - 02:07.016 Château de Bowser - 02:55.017 Route Arc-en-ciel - 02:59.293

Coupe Carapace

GCN Plage Peach - 01:30.698 DS Cascades Yoshi - 01:12.901 SNES Vallée Fantôme 2 - 01:03.752 N64 Autodrome Mario - 02:07.915

Coupe Banane

N64 Royaume Sorbet - 02:37.784 GBA Plage Maskass - 01:39.255 DS Quartier Delfino - 02:33.107 GCN Stade Waluigi - 02:24.645

Coupe Feuille

DS Désert du Soleil - 02:01.141 GBA Château de Bowser 3 - 02:50.637 N64 Jungle DK - 02:49.028 GCN Circuit Mario - 01:55.267

Coupe Eclair

SNES Circuit Mario 3 - 01:34.828 DS Jardin Peach - 02:29.006 GCN Montagne DK - 02:50.248 N64 Château de Bowser - 03:06.723 Changer son Mii de catégorie

Si vous voulez pouvoir changer de catégorie de véhicules avec votre Mii (léger, moyen, lourd), allez dans la chaîne Mii et modifiez le poids de votre avatar.


Modèle:Infobox VG Modèle:Nihongo title is a kart racing video game developed by Nintendo Entertainment Analysis and Development and published by Nintendo for the Wii console. It is the sixth installment in the Mario Kart series excluding the two arcade games and the second Mario Kart to use Nintendo's free online service. The game was released worldwide throughout April 2008. Every copy of the game is packaged with the Wii Wheel accessory, which is designed to house the Wii Remote to allow more intuitive and conventional steering.

Changes from the predecessor include motorbikes and support for up to twelve racers. Like other games in the Mario Kart series, it involves various characters from various Mario games racing each other on tracks themed from locations in the Mario series. Support for the Nintendo Wi-Fi Connection allows racing against other players from around the world, and online competitions and results are available by installing the Mario Kart Channel to the Wii Menu.<ref name="mariokartchannel" />

Mario Kart Wii was first shown at E3 2007.<ref name="ignEThree" /> It has been received positively by both critics and fans. While not revolutionary, the online capability and the large number of tracks, characters and karts has been praised.<ref name="GameSpotReview" /><ref name="ignreview" /> It has had a very successful launch in every region, and sold over a million copies in both Japan and North America in less than a month.<ref name="launchdayjapan" /><ref name="UKcharts" /><ref name="IGN" />

Sommaire

Gameplay

Mario Kart Wii is a kart racing video game. The player(s) chooses a character from a roster consisting of up to 24 characters, separated into three different weight classes. A character's weight decides the available types of karts and/or motorbikes, as well as their performance on the tracks.<ref name="mariokartwiifaq"> Crazyreyn




.    Mario Kart Wii: FAQ/Walkthrough by Crazyreyn 

. Retrieved on 2008-04-23. </ref> Each vehicle has seven different parameters which decides its characteristics: speed, weight, acceleration, handling, drift, off-road and mini-turbo.<ref name="ignguidep19"> Guides: Mario Kart Wii Guide p.19

. IGN  
 

 

. Retrieved on 2008-04-24. </ref> While motorbikes can perform wheelies for a speed boost, they have a limited turning ability for the duration of a wheelie. Karts cannot do wheelies, but can get better boosts on drifting, giving both karts and motorbikes their own advantages and disadvantages.<ref name="ignguidep10"> Guides: Mario Kart Wii Guide p.10

. IGN  
 

 

. Retrieved on 2008-04-24. </ref> The 50cc mode features karts, the 100cc mode features motorbikes, and the 150cc mode has a mix of both. However, all modes can eventually be made available by completing certain elements of the game, and be used with both karts and motorbikes.

The players then race across various tracks. Each track has a unique shape, as well as different obstacles and hazards to avoid. The game includes 32 different tracks (16 new and 16 remakes of tracks from previous Mario Kart games), and up to 12 characters can participate in a race.<ref> Mario Kart Wii Weapons Website


. Retrieved on 2008-03-24. </ref> There are also ten battle courses, five new and five remakes of battle courses from previous games. The tracks are generally wider in Mario Kart Wii than other games in the series, as they are designed to have twelve racers on them instead of eight.<ref name="ngamer" /> Players can obtain items by driving through item boxes, which can be used for either defense, offense or for powering up the engine. While most items have appeared in previous iterations, new ones have been introduced, such as the Mega Mushroom, which allows the character to grow to an enormous size and flatten opposing characters.<ref> Nintendo




.    Mario Kart Wii Courses Website 

. Retrieved on 2008-05-04. </ref> Also featured is the ability to slipstream.<ref name="mariokartwiifaq" />

The primary control scheme is the Wii Wheel. In addition to the Wii Wheel, four other control schemes are present: the Wii Remote alone (tilted on its side), the Remote with the Nunchuk attachment, the Nintendo GameCube controller, or the Wii Classic Controller.<ref name="Mario Kart Wii - UK Press Release from Nintendo"> Mario Kart Wii - UK Press Release from Nintendo

. Nintendo  
 

 

. Retrieved on 2008-05-06. </ref> The ability to "snake" in previous Mario Kart games, which creates speed boosts by repeatedly drifting, has been greatly reduced in favor of a new speed boost system based on how long the player actually drifts and the angle at which they drift.<ref> Snaking Removed From Mario Kart Wii

. GoNintendo.com  
 

 

. Retrieved on 2008-05-06. </ref>

Game modes

Image:Mariokartwii sslg3.jpg
Mario driving a kart in one of the first pictures released of the game.
In Grand Prix mode, which unlike previous iterations of Mario Kart is available only in single player, the player races in a series of Grand Prix Cups against computer-controlled competitors. Each Cup consists of four three-lap races. Each Cup may be raced at 50cc, 100cc, or 150cc, which determines the speed of the race. At the end of the cup, the player is awarded a trophy based on their finishing position (Bronze, Silver, or Gold) and a rating based upon how well they raced (E, D, C, B, A, one star, two stars, three stars, in ascending order). Mirror Mode, which is all eight cups in a mirrored manner at 150cc, can be made available by completing certain elements of the game. In Time Trial, players try to finish a course in as short a time as possible. Like in previous games, the fastest time will be saved as a ghost, a copy of the player's performance which can be raced against. "Expert staff ghosts" can be downloaded via Nintendo Wi-Fi, and racing them may be required to make certain items or characters available. Versus mode entails one to four local players racing head-to-head in a single race on any course either with or without AI players.<ref> Louie July



     (2008-04-22)
   
.    VGC Review: Mario Kart Wii 
. VGChartz 
   

.</ref>

The game also features Battle mode, consisting of Balloon Battle and Coin Runner. The players are split into two teams randomly, and start on one of the ten battle courses. In Balloon Battle, each player has three balloons attached to their kart. Every time a player is hit by an opposing player, a balloon is lost, and the score for each team is altered accordingly. If a player loses all three balloons, they are given three new balloons and are restarted on the course. When the time limit is reached, the team that popped the most balloons wins. In Coin Runner, coins are scattered over the battle course. If a player drives over a coin he or she will pick it up, but being hit by an opposing player will cause him or her to lose coins. The winning team is the team that is holding the most coins when the time limit is reached. Both of these modes support one to twelve players; any slots unfilled by players may be filled by AI players, however this option can be disabled. Both battle modes are automatically set to three minutes and the time cannot be changed.<ref name="GameSpotReview" />

Nintendo Wi-Fi Connection

Image:Wiiwheel.png
Every copy of the game is packaged with the Wii Wheel accessory.
Mario Kart Wii allows players to race against each other through the Nintendo Wi-Fi Connection. This features online racing and battle modes, supporting up to twelve simultaneous competitors. There are three options: worldwide, regional and friends. The first two options match the player against those of a similar rank, either from around the world or their surrounding geographical region, and the third option lets the player race against listed friends. The maps are decided by a voting system where the map is randomly selected from the maps voted for by the players, where each vote increases the probability of the map being chosen. When playing online for the first time players are given a skill rating of '5000' and based on wins and losses, this increases or decreases to rank the player's skill level. The game features online text chat between players where users are able to select from a set of predetermined phrases when playing with friends.<ref name="Mario Kart Wii - Nintendo UK product information page"> Mario Kart Wii - Nintendo UK product information page
. Nintendo  
 

 

.</ref><ref> Matt Casamassina



     (2008-02-27)
   
.    Mario Kart Wii Text Chat Details 
. IGN 
   

.</ref>

The game has the option of installing the Mario Kart Channel to the Wii Menu, which presents the current regional and worldwide rankings, as well as the option of sending or downloading saved time trials (ghosts) using WiiConnect24.<ref name="mariokartchannel">Mario Kart Wii Detailed news from 1UP.com</ref><ref>Mario Kart Wii allows for 12-player online racing - Joystiq</ref><ref>Mario Kart Wii Detailed news from 1UP.com</ref> The Kart Channel also serves up competitions from Nintendo.<ref name="Mario Kart Wii - UK Press Release from Nintendo"> Mario Kart Wii - UK Press Release from Nintendo

. Nintendo  
 

 

.</ref> The channel, which can be run independently of the game, enables a user to see if any members of their Friend roster are currently online, and to participate in a race with them.<ref>http://uk.wii.com/software/interviews/mario_kart/vol1/page5.html</ref> When waiting for an online race to start, the player will watch the current race if there is one running.<ref name="Mario Kart Wii - Nintendo UK product information page"> Mario Kart Wii - Nintendo UK product information page

. Nintendo  
 

 

.</ref>

Playable characters

Modèle:See also Mario Kart Wii features 24 (25 counting the Mii, the digital avatar created by Nintendo) selectable characters, more than any of its predecessors. 12 characters are available from the beginning; the other 12 and the Mii becomes available after finishing certain elements of the game. The cast of characters includes 19 returning characters from Mario Kart and six newcomers. This installment's newcomers are Baby Peach, Funky Kong, Miis (which can also be seen as background elements such as spectators or a sphinx<ref name="iwataasks"> Wii.com - Iwata Asks: Mario Kart Wii

. Nintendo 
 
 (2008-04-03)
   

. Retrieved on 2008-04-12. </ref>), Rosalina, Dry Bowser, and making her first appearance in the Mario series, Baby Daisy. There are eight characters of each weight class. The Mii's weight class depends on the Mii's height and weight, and their favorite color affects the color scheme of their clothing.

Development

At E3 2007 Media and Business Summit, Mario Kart Wii was officially announced along with its online-enabled features and the first footage of the title was shown.<ref name="ignEThree"> E3 2007: Not Your Father's Mario Kart

. IGN 
 
 (2007-07-18)
   

. Retrieved on 2007-08-03. </ref> During Reggie Fils-Aime's presentation, he unveiled the new entry via a trailer that showed off some gameplay and some other characters. Additional details of the game were released in conjunction with the Nintendo Fall 2007 Conference held on October 2007, where it was revealed that it would include motorbikes and the Wii Wheel. New gameplay footage from the game was also shown.<ref name="fall2007conference"> Nintendo Conference 2007 Fall

. IGN 
 
 (2007-10-11)
   

. Retrieved on 2008-04-17. </ref>

Hideki Konno, producer of Mario Kart Wii, had wanted to include online features like the ranking system and sharing saved time trials (ghosts) already for the Mario Kart DS, but had not been able in order to get that game completed in time for a 2005 release. Now, for Mario Kart Wii, these features could finally be implemented.<ref name="iwataasks"> Iwata asks: Mario Kart Wii

. Wii.com 
 
 (2008)
   

. Retrieved on 2008-04-14. </ref> Konno had also been proposing ideas involving BMX ever since Mario Kart: Double Dash!!, but the ideas had been rejected. For Mario Kart Wii they were able to put the motorbike in, "making the world of Mario a little more for boys" as Miyamoto put it.<ref name="iwataasks" /> The game was called Mario Kart X internally for a while, before deciding on Mario Kart Wii.<ref name="iwataasks" /> During the development of the Wii Wheel, the designers tested roughly 30 different prototypes with different shapes, colors and weights, before deciding on the final Wheel design.<ref name="iwataasks" />

Audio

The music is composed by Asuka Ohta and Masato Mizuta, who used new interpretations of the familiar melodies from earlier games as well as entirely new material.<ref> Mario Kart Wii Info

. GameFAQs  
 

 

. Retrieved on 2008-05-22. </ref> The music speeds up and becomes more dramatic as you enter the last lap of a race. The speaker on the Wii Remote is frequently used during gameplay, as sound effects like crashes and warning signals are emitting from it. The developers had the voice actors playing the game during recording sessions.<ref name="iwataasks" />

Reception

Modèle:VG Reviews

Mario Kart Wii has been received positively, especially praising the online capability and the large number of tracks, characters and karts. Joe Sinicki of Blast Magazine comments: "While it still does suffer from some of the problems of the older games, Mario Kart Wii takes the simple and accessible formula set by its predecessors and tweaks it enough to make it feel fresh and fun, creating one of the most entertaining and rewarding gaming experiences in quite some time."<ref> Mario Kart Wii - Blast, The Online Magazine

. B Media Ventures  
 

 

. Retrieved on 2008-05-01. </ref> Official Nintendo Magazine UK claimed that the Wii Wheel worked very effectively and loved the different multiplayer modes.<ref name="Mario Kart Wii - Nintendo UK product information page"> Mario Kart Wii - Nintendo UK product information page

. Nintendo  
 

 

.</ref> GameSpot editor Lark Anderson complimented that the game is easy to jump into for players of any skill level and that motorcycles provide a great alternative to go-karts<ref name="GameSpotReview" />, and IGN commented that "Nintendo has delivered one of the best console Karts in years".<ref name="ignreview" />

NGamer, however, claimed that the tracks are too big for local multiplayer matches. Also, IGN criticized the rubber band AI in the 150cc races of the Grand Prix<ref name="ignreview" /> and NGamer UK was disappointed that Battle mode can now only be played in teams; no free-for-all option is offered which removes the 'last man standing' element of previous Mario Kart Battle modes. Reviewers such as GameTrailers and IGN also commented that it is easy to fall from first place to last by being continuously attacked by several weapons, many of which are unavoidable, leading to a certain amount of luck in racing. This makes it more accessible for beginners, but can be discouraging for skilled players.<ref name="GameTrailersReview" /><ref name="ignreview" /> GameSpot also noted that "nostalgia doesn't save most of the classic courses from being boring".<ref name="GameSpotReview" />

Mario Kart Wii had a successful launch and sold 300,000 copies on the launch day in Japan alone, compared to Mario Kart DS which sold 160,000 copies on its first day and Mario Kart: Double Dash!! which sold 180,000 on its first day.<ref name="launchdayjapan"> Mario Kart Wii Sold 300,000 Copies?

. Kotaku  
 

 

. Retrieved on 2008-04-15. </ref> Three days later it had sold a total of over half a million copies in Japan.<ref> Media Create Japan: Mario Kart debuts at over half a million copies sold

. Qj.net  
 

 

. Retrieved on 2008-04-18. </ref> In the week ending May 4, 2008, Mario Kart Wii had sold over a million copies in Japan alone, less than a month since its release in the region.<ref name="mcApr28-May4"> Michael McWhertor



     (2008-05-08)
   
.    Ain't No Stopping Mario Kart Wii In Japan 
. Kotaku 
   

. Retrieved on 2008-05-08. </ref> In the UK, Mario Kart Wii was the best-selling video game in the week ending April 12, 2008, having "the eighth biggest opening sales week in UK software history," according to ChartTrack/ELSPA.<ref name="UKcharts">UK CHARTS: Mario Kart Wii smashes records as it hits No.1</ref><ref name="BritishCharts"> British Sales Charts

. Kotaku  
 

 

. Retrieved on 2008-04-15. </ref> The game dwarfed all other five Mario Wii games released up until then for the Wii combined when comparing first week sales.<ref name="UKcharts"/> In North America, Mario Kart Wii sold 1.12 million copies in its first four days of release (from April 27-30), according to the NPD Group. This puts Mario Kart Wii at #2 of the best selling video games of April in North America, behind the Xbox 360 version of Grand Theft Auto IV and ahead of the PlayStation 3 version, both released in the same week.<ref name="IGN"> Nintendo's Awesome April

. IGN  
 

 

. Retrieved on 2008-05-16. </ref>

References

<references />

External links

Modèle:Mario sports gamesca:Mario Kart Wii es:Mario Kart Wii fr:Mario Kart Wii hr:Mario Kart Wii it:Mario Kart Wii nl:Mario Kart Wii ja:マリオカートWii lv:Mario Kart Wii no:Mario Kart Wii pl:Mario Kart Wii pt:Mario Kart Wii fi:Mario Kart Wii sv:Mario Kart Wii